Scris de: Gotovel Defecteanu
Din ciclul sfaturilor economice, evident, din economia de piaţă, câteva sugestii despre cum să ai un faliment reuşit şi pe timp de criză:
– angajează-ţi oameni mediocri şi submediocri, atât la nivel professional, dar şi intelectual, fără şcoală multă, că aia cu “şicoală” pun întrebări inutile;
– angajează oameni de încredere care să îţi fure banii din încasări, dar nu toţi odată, puţin câte puţin, iar tu te faci că nu vezi, nu vezi nici banii, că ăia clar nu-i mai pupi şi nu-i vezi nici că sustrag şi îşi completează veniturile personale;
– angajează personal care să nu fi avut niciodată treabă cu domeniul în care activează, sau dacă au avut, să nu fi învăţat nimic din ceea ce au făcut în domeniul ăla;
– angajează personal care să îşi facă treaba deloc sau să nu facă nimic, un nimic care durează un maxim 8 ore eficiente, nimic pe care bine ar fi să îl continue şi a doua zi, neterminându-l pe cel din ziua precedentă;
– angajează personal pe care îl poţi plăti gras şi nemeritat, pentru nimicul pe care îl prestează la tine în firmă şi aici, nu mă refer la funcţionarii publici, care plimbă 5 hârtii şi un zâmbet şi la ora 14, cel târziu, pleacă acasă, asta în cursul săptămânii, ci, la cei din mediul privat;
– angajează-ţi oameni care să le vorbească urât clienţilor şi fie tot timpul sictiriţi, sictirul trebuie musai trecut în fişa postului, nu contează că e supermarket, cabinet medical, gogoşerie, librărie, sexshop;
– angajează personal capabil să fie tare în gură, eventual să ia clientul de guler şi să îl dea afară din incinta firmei dumneavoastră, fără ca acesta să zică măcar “bună ziua”; de întrebat pentru ce a venit, deja se consideră tupeu;
– dacă ai magazin, angajează-ţi cele mai scârbite şi nesuferite casiere, care să molfăie gumă în faţă clientului, sau să se zgarme în dinţi cu poftă, ori săşi sugă măselele, eventual să se mai scarpine şi în cur în timp ce dau restul, cu aceeaşi mână cu care s-au zgârmat între dinţi mai devreme.
